Istraživanje pokazuje da je svaki treći kupljeni artikl u Hrvatskoj robna marka, piše u srijedu Jutarnji list, navodeći da se Hrvati u krizi odriču brendova.
S krizom i padom kupovne moći građana ustrajno raste prodaja privatnih trgovačkih marki, a lani je ona u Europi premašila 300 milijardi eura, pokazali su podaci koje su prikupili NielsenIQ i Međunarodno udruženje proizvođača privatnih marki (PLMA).
To znači da privatne robne marke danas u prosjeku čine 37 posto prodaje u europskim trgovačkim lancima, pri čemu je rekorder Švicarska s udjelom od čak 51,6 posto, pa je očito da su europski potrošači s ratom troškova života u značajnoj mjeri odrekli kupnje poznatih brendova.
Udjel privatnih marki za Hrvatsku nije objavljen, a takav podatak nema niti HGK, kako su nam odgovorili. No, predsjednik HUP-ove Udruge trgovaca i direktor NTL-a Martin Evačić procjenjuje da one na domaćem tržištu drže oko 35 posto, a rast prošle godine bio je, smatra, između dva i tri posto.
Pritom, diskontni lanci imaju nešto veći, a klasični supermarketi nešto manji udjel robnih marki u prodaji. Evačić kaže da se na tržištu vodi kontinuirana "borba" između etabliranih brendova i privatnih robnih marki, a "kroz akcijske prodaje brendovi često dolaze i do razine cijena robnih marki".
Samo dio njih se proizvodi u Hrvatskoj, ali vjerojatno i nema domaćeg proizvođača hrane koji u tome ne sudjeluje, a neki su se za to i specijalizirali, kaže Evačić, dok ostatak proizvodnje robnih marki dolazi iz uže regije, Poljske, Italije i drugih zemalja, no ne raspolaže podatkom o tome koliko je trgovačkih marki iz domaćih tvornica, a koliko iz uvoza.
Prema podacima NielsenIQ, koje prenosi European Supermarket Magazine, top kategorije robnih marki su hrana, uključujući onu u hladnjacima i zamrznutu te papirnati proizvodi, a njihova prodaja lani je bila oko 212,8 milijardi eura u europskim zemljama obuhvaćenima istraživanjem, piše novinarka Jutarnjeg lista Gordana Grgas.
(Hina)
Pregledali smo stotine oglasa za posao objavljenih na području Brodsko-posavske...
23.06.2025. u 12:00
Nova Gradiška jučer je bila središte gospodarskih i vinskih zbivan...
15.06.2025. u 14:00
U vremenu kada se trgovci sve češće bore s rastućim troškovima, ko...
13.06.2025. u 16:00
SLAVONSKI BROD – Unatoč godinama stagnacije i iseljavanja, Brodsko-posavsk...
10.06.2025. u 12:00
SLAVONSKI BROD – Središnji gradski trg ove je nedjelje postao živo,...
08.06.2025. u 17:06
Ministarstvo obrane Republike Hrvatske raspisalo je javni natječaj za prijem 46...
08.06.2025. u 14:00
U jeku priprema za ljetne radove na terenu, Hrvatske šume raspisale su kr...
06.06.2025. u 12:00
Inflacija koja ne popušta i sve skuplje osnovne potrepštine natjer...
06.06.2025. u 10:00
SLAVONSKI BROD – Središnji gradski trg Ivane Brlić-Mažuranić, pozna...
03.06.2025. u 20:00
Dok se prosječna hrvatska neto plaća u prvom tromjesečju 2025. približila iznosu...
29.05.2025. u 20:00
Poduzetnici sa sjedištem u Slavonskom Brodu ostvarili su u 2023. godini z...
28.05.2025. u 14:00
Za vas smo i ovog ponedjeljka pregledali najatraktivnije oglase za posao...
26.05.2025. u 12:00
NOVA GRADIŠKA – Uz miris svježe procvalih latica,...
16.05.2025. u 20:00
Na jučer održanoj redovitoj koordinaciji sustava turističkih zajednica Brodsko-p...
15.05.2025. u 10:00
U dvorani Elektrotehničke i ekonomske škole u Novoj Gradiški jučer...
10.05.2025. u 17:00
U prostorijama Sveučilišta u Slavonskom Brodu jučer je svečano otvoreno 1...
09.05.2025. u 16:00