Život

Groblje na cestama: Traktori stariji od države, prosječno vozilo ima 15 godina

Autor: 035portal Datum objave: 26.01.2023. u 10:00


Kako se godine nižu, tako polako ali sigurno raste i starost voznog parka u Hrvatskoj. Prema podatcima Centra za vozila Hrvatske objavljenima prošloga tjedna, prošle je godine u Hrvatskoj ukupno bilo 2,5 milijuna registriranih vozila, prosječne starosti 14,59 godina. U usporedbi s 2021. godinom, kada je iznosila 14,3 godine, starost registriranih vozila ponovno je narasla.


 

Staro i kvari se



Brojke su pomalo zabrinjavajuće, primjerice, 2007. godine prosječna starost svih registriranih vozila u Hrvatskoj bila je puno niža - 10,55 godina. A od tada starost vozila iz godine u godinu raste, izuzetak je samo 2018., koja je za nekoliko dana bila "mlađa" od 2017. Prosječna starost tada je bila "samo" 13,68 godina. Statistika zna nekada biti okrutna, ali i poučna - njezinim iščitavanjem može se zaključiti da nam je kupovna moć sve slabija, sve manje imamo novca za novi automobil, pa se stari tetoši do kraja voznih granica.


I onda se ne treba čuditi kako čak 67,7 posto registriranih vozila ima deset i više godina. Na drugom su mjestu vozila stara šest do devet godina (14,9 posto), zatim od dvije do pet godina (12,9 posto), a vozila stara do godinu dana najmanje su zastupljena, ima ih 4,6 posto.



Da su nam vozila stara, dokazuje i podatak kako je na redovitom tehničkom pregledu od ukupno pregledana 2,3 milijuna vozila njih čak 431.625 proglašeno neispravnima. Da su vozila novija, takve brojke glede pogrešaka sasvim sigurno ne bi bilo. Na pregledanim vozilima utvrđeno je ukupno 2,4 milijuna pogrešaka, od čega najviše na svjetlima - 23,8 posto, a slijede pogreške na kočnicama i pratećim sklopovima s 22,4 posto. U pravilu se te pogreške otklanjaju relativno brzo, nakon posjeta mehaničaru. Treće mjesto po učestalosti uočenih nepravilnosti na svim vrstama vozila u Hrvatskoj zauzele su one na samonosivoj karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima, a slijede pogreške na motoru te osovini, kotačima, gumama i ovjesima. Zabilježene su i brojne nepravilnosti na opremi vozila, točnije, njih 74,7 tisuća, ali se i taj broj smanjio u usporedbi s 2021. godinom, kada su na opremi vozila zabilježene 84 tisuće nepravilnosti.



Prošle je godine na ekotestu uočeno nešto manje nepravilnosti, odnosno 64,6 tisuća. Statistike pokazuju nešto manji broj nepravilnosti na uređajima za normalnu vidljivost, pa on iznosi 67,3 tisuća, a 2021. godine iznosio je 67,5 tisuća.


 

Kategorije vozila



Da se čitatelji ne zbune, simbolna kategorizacija vozila i vozačke dozvole nije jedno te isto. Vozač automobila posjeduje B vozačku dozvolu, a ti isti automobili pripadaju u M1 kategoriju. Prema definiciji, u M1 kategoriju pripadaju motorna vozila za prijevoz putnika koja osim vozačkog sjedala imaju još najviše osam sjedala. Prosječna starost osobnih vozila prošle je godine bila 13,29 godina, što je porast u odnosu prema 2021. godini, kada je bila 13,04 godine.



Prema brojkama, najmlađa su vozila L2 kategorije - mopedi s tri kotača (P-Moped na tri kotača za prijevoz putnika, U-Moped na tri kotača za gospodarske svrhe) - i to samo 4,80 godina. S druge strane, najstarija vozila su kategorije L4 - motocikli s dva kotača i bočnom prikolicom, i to s čak 55,52 godine. Stariji su od većine oldtimera!



Iznad deset godina starosti imaju prosječno i ostala motorna vozila, kombiji, minibusovi, autobusi, kamiončići, kamioni i šleperi. Tako su vozila kategorije M2 - motorna vozila za prijevoz putnika koja osim vozačkog sjedala imaju više od osam sjedala i čija najveća dopuštena masa nije veća od pet tona, prosječno stara 12,81 godinu, a kategorija M3 - motorna vozila za prijevoz putnika koja osim vozačkog sjedala imaju više od osam sjedala i čija je najveća dopuštena masa veća od pet tona, ima prosječno 11,46 godina.



Stare su nam i prikolice, pa je prosječna starost vozila O1 kategorije (prikolice s jednom osovinom, osim poluprikolica čija najveća dopuštena masa nije veća od 0,75 tona) - 18,79 godina, u kategoriji O2 (prikolice čija je najveća dopuštena masa manja od 3,5 t, osim prikolica kategorije O1) starost je 19,53 godine, a po starosti prednjači kategorija O3 (prikolice čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 t, ali nije veća od 10 t) - čak 31,12 godina.
 

 

Milan Bugarić

 

izvor: Glas Slavonije

Meta Tagovi:


Noćni vlak ka Dalmaciji: Evo zašto svi pričaju o novoj liniji HŽ-a
Koncerti
Noćni vlak ka Dalmaciji: Evo zašto svi pričaju o novoj liniji HŽ-a

I ovog ljeta, Hrvatske željeznice uvode noćne sezonske vlakove koji će svakodnev...

23.06.2025. u 20:00

Javni posao, privatna zarada: Evo koliko liječnika radi na dvije strane!
Zdravlje
Javni posao, privatna zarada: Evo koliko liječnika radi na dvije strane!

Slavonski Brod/Nova Gradiška – I dok se građani mjesecima, pa i god...

23.06.2025. u 14:00

Matino kupalište
101 brodska priča Zvonimira Toldija
Matino kupalište

Kad upitate Brođane koji su pedesetih i na početku šezdesetih godina pro&...

22.06.2025. u 20:00

Banke počele s rezovima: Kreditna sposobnost u slobodnom padu!
Radar
Banke počele s rezovima: Kreditna sposobnost u slobodnom padu!

Građani u panici: Krediti sve teže dostupni, kupnja stana mnogima postaje nedost...

22.06.2025. u 11:00

Spar povlači kancerogeni proizvod!
Radar
Spar povlači kancerogeni proizvod!

Trgovački lanac Spar Hrvatska opozvao je prehrambeni proizvod s polica svojih tr...

21.06.2025. u 14:00

Građani u nevjerici: ´Nešto crveno je palo s neba – tutnjava me probudila iz sna!´
Priče
Građani u nevjerici: ´Nešto crveno je palo s neba – tutnjava me probudila iz sna!´

    POŽEGA – Neuobičajena pojava na nebu iznad Požege u petak...

21.06.2025. u 11:00

Mažoretkinje, astronomija i robotika – sve stane u jedno brodsko ljeto
Događanja
Mažoretkinje, astronomija i robotika – sve stane u jedno brodsko ljeto

I ovog ljeta Grad Slavonski Brod, u suradnji sa Zajednicom spo...

21.06.2025. u 08:00

Zasluženo priznanje za novogradiške gimnazijalce: Oskar znanja stigao u ruke najboljih
Škola
Zasluženo priznanje za novogradiške gimnazijalce: Oskar znanja stigao u ruke najboljih

Zagreb/ Nova Gradiška – Među gotovo 500 najboljih učenika iz cijele...

20.06.2025. u 18:00

Toplinski val pred vratima: Pripremite se na ekstremne vrućine!
Radar
Toplinski val pred vratima: Pripremite se na ekstremne vrućine!

Iako kalendarsko ljeto tek počinje, Slavonski Brod i ostatak Slavonije već se pr...

20.06.2025. u 10:00

Jadranska straža na Savi
101 brodska priča Zvonimira Toldija
Jadranska straža na Savi

  JADRANSKA STRAŽA NA SAVI Na brodskoj Državnoj realnoj gimnaziji postoja...

19.06.2025. u 20:00

Počinje najopasniji tjedan za nesavjesne vozače – evo gdje će policija biti
Radar
Počinje najopasniji tjedan za nesavjesne vozače – evo gdje će policija biti

Na području Policijske uprave brodsko-posavske ovog se tjedna, od 16. do 22. lip...

19.06.2025. u 14:00

Tvrđava Brod postaje glavni gastro hotspot Hrvatske!
Događanja
Tvrđava Brod postaje glavni gastro hotspot Hrvatske!

SLAVONSKI BROD – Nakon prošlogodišnje premijere koja je nadm...

18.06.2025. u 20:00

Sutra staje promet u Brodu – evo gdje i zašto!
Servisne informacije
Sutra staje promet u Brodu – evo gdje i zašto!

Na blagdan Tijelova, u četvrtak 19. lipnja 2025. godine, vjernici diljem Hrvatsk...

18.06.2025. u 18:00

Liječnici iz cijele Hrvatske stigli u Strmac – raspravlja se o dostojanstvu i smrti
Zdravlje
Liječnici iz cijele Hrvatske stigli u Strmac – raspravlja se o dostojanstvu i smrti

STRMAC – U Specijalnoj bolnici za psihijatriju i palijativnu skrb „S...

18.06.2025. u 16:00

700 € za najbolji fiš! Tko će ove godine odnijeti titulu kralja kotlića?
Događanja
700 € za najbolji fiš! Tko će ove godine odnijeti titulu kralja kotlića?

Turistička zajednica područja „Slavonski Brod – Posavina“ pod...

17.06.2025. u 18:00

Večer kašnjenja, nervoze i ogorčenih roditelja: Što se dogodilo na kolodvoru?
Radar
Večer kašnjenja, nervoze i ogorčenih roditelja: Što se dogodilo na kolodvoru?

SLAVONSKI BROD – Putovanje učenika viših razreda Osnovne ško...

17.06.2025. u 16:00

;