Život

Groblje na cestama: Traktori stariji od države, prosječno vozilo ima 15 godina

Autor: 035portal Datum objave: 26.01.2023. u 10:00


Kako se godine nižu, tako polako ali sigurno raste i starost voznog parka u Hrvatskoj. Prema podatcima Centra za vozila Hrvatske objavljenima prošloga tjedna, prošle je godine u Hrvatskoj ukupno bilo 2,5 milijuna registriranih vozila, prosječne starosti 14,59 godina. U usporedbi s 2021. godinom, kada je iznosila 14,3 godine, starost registriranih vozila ponovno je narasla.


 

Staro i kvari se



Brojke su pomalo zabrinjavajuće, primjerice, 2007. godine prosječna starost svih registriranih vozila u Hrvatskoj bila je puno niža - 10,55 godina. A od tada starost vozila iz godine u godinu raste, izuzetak je samo 2018., koja je za nekoliko dana bila "mlađa" od 2017. Prosječna starost tada je bila "samo" 13,68 godina. Statistika zna nekada biti okrutna, ali i poučna - njezinim iščitavanjem može se zaključiti da nam je kupovna moć sve slabija, sve manje imamo novca za novi automobil, pa se stari tetoši do kraja voznih granica.


I onda se ne treba čuditi kako čak 67,7 posto registriranih vozila ima deset i više godina. Na drugom su mjestu vozila stara šest do devet godina (14,9 posto), zatim od dvije do pet godina (12,9 posto), a vozila stara do godinu dana najmanje su zastupljena, ima ih 4,6 posto.



Da su nam vozila stara, dokazuje i podatak kako je na redovitom tehničkom pregledu od ukupno pregledana 2,3 milijuna vozila njih čak 431.625 proglašeno neispravnima. Da su vozila novija, takve brojke glede pogrešaka sasvim sigurno ne bi bilo. Na pregledanim vozilima utvrđeno je ukupno 2,4 milijuna pogrešaka, od čega najviše na svjetlima - 23,8 posto, a slijede pogreške na kočnicama i pratećim sklopovima s 22,4 posto. U pravilu se te pogreške otklanjaju relativno brzo, nakon posjeta mehaničaru. Treće mjesto po učestalosti uočenih nepravilnosti na svim vrstama vozila u Hrvatskoj zauzele su one na samonosivoj karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima, a slijede pogreške na motoru te osovini, kotačima, gumama i ovjesima. Zabilježene su i brojne nepravilnosti na opremi vozila, točnije, njih 74,7 tisuća, ali se i taj broj smanjio u usporedbi s 2021. godinom, kada su na opremi vozila zabilježene 84 tisuće nepravilnosti.



Prošle je godine na ekotestu uočeno nešto manje nepravilnosti, odnosno 64,6 tisuća. Statistike pokazuju nešto manji broj nepravilnosti na uređajima za normalnu vidljivost, pa on iznosi 67,3 tisuća, a 2021. godine iznosio je 67,5 tisuća.


 

Kategorije vozila



Da se čitatelji ne zbune, simbolna kategorizacija vozila i vozačke dozvole nije jedno te isto. Vozač automobila posjeduje B vozačku dozvolu, a ti isti automobili pripadaju u M1 kategoriju. Prema definiciji, u M1 kategoriju pripadaju motorna vozila za prijevoz putnika koja osim vozačkog sjedala imaju još najviše osam sjedala. Prosječna starost osobnih vozila prošle je godine bila 13,29 godina, što je porast u odnosu prema 2021. godini, kada je bila 13,04 godine.



Prema brojkama, najmlađa su vozila L2 kategorije - mopedi s tri kotača (P-Moped na tri kotača za prijevoz putnika, U-Moped na tri kotača za gospodarske svrhe) - i to samo 4,80 godina. S druge strane, najstarija vozila su kategorije L4 - motocikli s dva kotača i bočnom prikolicom, i to s čak 55,52 godine. Stariji su od većine oldtimera!



Iznad deset godina starosti imaju prosječno i ostala motorna vozila, kombiji, minibusovi, autobusi, kamiončići, kamioni i šleperi. Tako su vozila kategorije M2 - motorna vozila za prijevoz putnika koja osim vozačkog sjedala imaju više od osam sjedala i čija najveća dopuštena masa nije veća od pet tona, prosječno stara 12,81 godinu, a kategorija M3 - motorna vozila za prijevoz putnika koja osim vozačkog sjedala imaju više od osam sjedala i čija je najveća dopuštena masa veća od pet tona, ima prosječno 11,46 godina.



Stare su nam i prikolice, pa je prosječna starost vozila O1 kategorije (prikolice s jednom osovinom, osim poluprikolica čija najveća dopuštena masa nije veća od 0,75 tona) - 18,79 godina, u kategoriji O2 (prikolice čija je najveća dopuštena masa manja od 3,5 t, osim prikolica kategorije O1) starost je 19,53 godine, a po starosti prednjači kategorija O3 (prikolice čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 t, ali nije veća od 10 t) - čak 31,12 godina.
 

 

Milan Bugarić

 

izvor: Glas Slavonije

Meta Tagovi:


Kako vidjeti Suze sv. Lovre? Meteorski pljusak dolazi ovog tjedna
Zabava
Kako vidjeti Suze sv. Lovre? Meteorski pljusak dolazi ovog tjedna

Zaljubljenike u noćno nebo i ove godine očekuje jedan od najspektakularnijih sve...

11.08.2025. u 20:00

Hoće li ovogodišnje Novogradiško glazbeno ljeto nadmašiti sva očekivanja?
Zabava
Hoće li ovogodišnje Novogradiško glazbeno ljeto nadmašiti sva očekivanja?

NOVA GRADIŠKA – Za nekoliko dana, točnije u četvrtak, 14. kolovoza,...

11.08.2025. u 16:00

Hoće li Thompson zapjevati i u Vukovaru?
Događanja
Hoće li Thompson zapjevati i u Vukovaru?

Nakon što je Marko Perković Thompson ovog ljeta okupio više od pol...

11.08.2025. u 08:00

U Mucvanju k'o u malom Beču
101 brodska priča Zvonimira Toldija
U Mucvanju k'o u malom Beču

  Netočna je tvrdnja brodskog kroničara Josipa Joze Koprivčevića da ulice...

10.08.2025. u 20:00

Učenici sada vježbaju na stroju vrijednom tisuće eura
Škola
Učenici sada vježbaju na stroju vrijednom tisuće eura

Industrijsko-obrtnička škola Slavonski Brod dobila je vrijedno pojačanje...

09.08.2025. u 14:00

Poloj dobio ´čistu peticu´
Servisne informacije
Poloj dobio ´čistu peticu´

Nakon posljednjih laboratorijskih analiza, koje su provedene 6. kolovoza 2025. g...

08.08.2025. u 19:54

Nalog za rušenje izdan još 2024. – gdje je zapelo? Kome odgovara status quo u Oriovcu?
Priče
Nalog za rušenje izdan još 2024. – gdje je zapelo? Kome odgovara status quo u Oriovcu?

ORIOVAC – Šest mjeseci nakon što je 035portal razotkrio afer...

08.08.2025. u 12:00

Ni noći više nisu svježe: Tropske temperature i nakon zalaska sunca
Radar
Ni noći više nisu svježe: Tropske temperature i nakon zalaska sunca

Iako je početak kolovoza tradicionalno rezerviran za visoke temperature, ono &sc...

08.08.2025. u 08:00

J*bote, kol’ko nas ima!
Radar
J*bote, kol’ko nas ima!

Dragi naši čitatelji, prijatelji, suradnici, kolege i susjedi, 035 porta...

07.08.2025. u 18:00

Došao mu prijetiti na kućni prag pa ga kasnije napao u policijskoj postaji
Radar
Došao mu prijetiti na kućni prag pa ga kasnije napao u policijskoj postaji

OKUČANI, 06. kolovoza- Slučaj brutalnog premlaćivanja maloljetnog mladića i njeg...

07.08.2025. u 12:00

Tradicionalna regata u Dolini ponovno spojila branitelje i mještane
Događanja
Tradicionalna regata u Dolini ponovno spojila branitelje i mještane

DOLINA, 5. kolovoza 2025. – U povodu Dana pobjede i domovinske zahvalnosti...

06.08.2025. u 18:00

Brođanin pogrešno osuđen za ratni zločin – lažni svjedok sve priznao
Priče
Brođanin pogrešno osuđen za ratni zločin – lažni svjedok sve priznao

"Zbog svoje savjesti i iskazivanja istine" – tim je riječima Borko Trivuno...

06.08.2025. u 16:00

Brođani dostojanstveno obilježili 30. obljetnicu ´Oluje´
Događanja
Brođani dostojanstveno obilježili 30. obljetnicu ´Oluje´

Povodom Dana pobjede i domovinske zahvalnosti, Dana hrvatskih bran...

06.08.2025. u 08:00

´Crvena kuća´ i njen graditelj
101 brodska priča Zvonimira Toldija
´Crvena kuća´ i njen graditelj

„CRVENA KUĆA“ I NJEN GRADITELJ U obitelji Kovačević se prepričavalo...

05.08.2025. u 20:00

Obuka kakvu Europa tek uvodi –  Nova Gradiška već primjenjuje
Priče
Obuka kakvu Europa tek uvodi – Nova Gradiška već primjenjuje

U vremenu kada energetska tranzicija postaje globalni imperativ, vodik sve snažn...

04.08.2025. u 18:00

Modernizacija na razini zapadnoeuropskih klinika
Zdravlje
Modernizacija na razini zapadnoeuropskih klinika

SLAVONSKI BROD – Unutar Opće bolnice Dr. Josip Benčević uspješno je...

04.08.2025. u 12:00

;