Od 1. srpnja 2025. na snagu stupaju nove odredbe o popustima u elektroničkoj naplati cestarine (ENC) koje uvodi Hrvatske autoceste (HAC). Promjene se odnose na sve korisnike – kako one s lakim tako i s teškim vozilima – s ciljem ujednačavanja i uravnoteženja sustava popusta, stoji u službenom priopćenju HAC-a.
Prema novom modelu, korisnicima lakih vozila – dakle onima iz I.A, I. i II. skupine – ostaje dosadašnji popust od 21,74 % u pre-paid modelu (uplata unaprijed na ENC račun). Također, ostaje na snazi i sezonski popust od 33,48 %, koji vrijedi od 1. studenoga do 31. ožujka za vozače lakih vozila u istom modelu.
Za razliku od prethodnih godina u kojima su teška vozila (III. i IV. skupina) uživala značajno izdašnije popuste, sada će se i njihovi iznosi ujednačiti s onima za laka vozila. Od srpnja nadalje, i u pre-paid i u post-paid modelu, teška vozila ostvarivat će popust od 21,74 %, što znači kraj dugogodišnje prakse povlaštene tarife za tu kategoriju vozila.
Iz HAC-a objašnjavaju da u posljednjih 20 godina nije bilo povećanja cestarine za tešku kategoriju vozila, niti su ta vozila bila uključena u sezonska poskupljenja, dok su laka vozila redovno bila obuhvaćena svim promjenama.
– Teška vozila nisu proporcionalno sudjelovala u troškovima izgradnje i održavanja infrastrukture. S ciljem osiguranja jednakosti, odlučili smo izjednačiti sve poticaje za korisnike ENC-a – poručuju iz HAC-a.
Uz financijsko ujednačavanje, HAC mijenja i pravila vezana uz emisijske norme vozila. Emisijski popust za vozila norme EURO V i EEV snižava se na 3 %, dok se za vozila norme EURO VI smanjuje na 7 %.
Najveći rez osjetit će vozači s vozilima EURO IV norme, za koje se emisijski popust potpuno ukida. Ipak, i tim vozilima ostaje standardni ENC popust od 21,74 %.
Kako navode iz HAC-a, vozila s normom EURO IV već dvije godine u europskim državama ne ostvaruju emisijske olakšice, pa se Hrvatska tim potezom samo uskladuje sa standardima EU-a.
Ove izmjene izazvat će, očekivano, reakcije prijevoznika i vlasnika teških teretnih vozila, koji su dosad uživali višestruke popuste, posebno u post-paid modelu i temeljem eko normi. No iz HAC-a naglašavaju da je riječ o koraku prema pravednijem i održivijem sustavu, gdje svi sudionici cestovnog prometa ravnopravno doprinose održavanju infrastrukture.
Popusti se ne ukidaju – već se racionaliziraju i izjednačuju, poruka je kojom Hrvatske autoceste žele smiriti moguće nezadovoljstvo.
Udruženje obrtnika Nova Gradiška ovih je dana odalo poseb...
13.12.2025. u 20:00
Nakon što je Grad zbog aktiviranog klizišta u Ulici Brlićev put bi...
13.12.2025. u 16:00
Dok se o prometnoj povezanosti Slavonije godinama govori uglavno...
13.12.2025. u 08:00
U prostoru Gimnazije Matija Mesić danas je održan GMM FEST(IVAL)...
12.12.2025. u 20:00
Slavonija se i ove godine našla na neslavnom vrhu hrvatsk...
12.12.2025. u 17:30
Slavonskobrodska zima ne bi bila potpuna bez dječjeg smijeha i prvih hrabrih kor...
12.12.2025. u 15:00
Zalihe krvi i krvnih pripravaka svih krvnih grupa u posljednjim su danima dosegn...
12.12.2025. u 12:30
Blagdanska atmosfera sinoć je ispunila Matičević centar, gdje je udruga BrodWine...
12.12.2025. u 10:00
— U prvi tren mislili smo da su to čagljevi iz Bosanskog Broda, često se z...
12.12.2025. u 07:30
U sklopu projekta „PanonSTEM“, nastavlja se provedba bogatog program...
11.12.2025. u 17:30
U sklopu projekta „PanonSTEM“, nastavlja se provedba bogatog program...
11.12.2025. u 17:30
U Slavonskom Brodu zauvijek je utihnuo glas čovjeka koji je desetljećima bio jed...
11.12.2025. u 15:00
U Slavonskom Brodu ponovno se aktiviralo klizište – ovaj put na pod...
10.12.2025. u 20:00
U istočnom Kazamatu Tvrđave Brod jučer je svečano otvorena Kuća Djeda Božićnjaka...
10.12.2025. u 17:30
Zbog izvođenja radova izvanrednog održavanja, Hrvatske ceste donijele su odluku...
09.12.2025. u 20:00
Slavonski Brod danas je dobio novu Gradsku ljekarnu na jednoj od najreprezentati...
09.12.2025. u 15:00